Kultura

TVP Info musi usunąć materiały o Niedźwieckim. "Nieprawdziwe i szkalujące informacje"

TVP Info musi usunąć materiały o Niedźwieckim.
Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał usunięcie z portalu TVP.Info artykułów dotyczących byłego dziennikarza "Trójki" Marka Niedźwieckiego - informuje magazyn "Press". Jak wskazał pełnomocnik dziennikarza, sugerowały one, że Niedźwiecki manipulował wynikami "Listy Przebojów Programu Trzeciego", za co miał otrzymywać korzyści majątkowe.

- Sąd uwzględnił mój wniosek o zabezpieczenie i nakazał usunięcie spornych materiałów już teraz, co oznacza, że roszczenie jest wstępnie uznane za uzasadnione - powiedział w rozmowie z "Press" mec. Maciej Ślusarek, pełnomocnik Marka Niedźwieckiego. Zobacz wideo O co chodzi w aferze z Trójką? Wyjaśniamy

- TVP na swoich stronach internetowych opublikowała sześć artykułów, które zarzucają mojemu klientowi manipulacje przy wynikach Listy, a także przyjmowanie korzyści w przeszłości. Materiały nie dość, że zawierają nieprawdziwe i szkalujące informacje, to jeszcze były tworzone bez zadania panu Markowi Niedźwieckiemu nawet jednego pytania w celu potwierdzenia - dodał Ślusarek.

Sąd nakazał TVP.Info usunięcie materiałów o Niedźwieckim. Dziennikarz pozwał Polskie Radio i TVP

Zaraz po odejściu z Trójki Niedźwiecki znalazł się na celowniku TVP. W maju na portalu TVP.Info pojawił się artykuł, w którym przytoczono obszerne fragmenty wypowiedzi byłego muzyka zespołu "Antyquariat" Tomasza Pawlaka, podpisującego się jako "Tomaldo Banjo". W poście zamieszczonym na Facebooku Pawlak zarzucił Niedźwieckiemu, że ten w latach 90. "brał pieniądze za miejsce na liście przebojów". Gdy post zniknął z sieci, TVP.Info początkowo usunęło artykuł, a później opublikowało go pod zmienionym tytułem. Tekst wciąż widnieje na łamach portalu. 

W wezwaniu przedprocesowym wieloletni dziennikarz Trójki domagał się oficjalnych przeprosin od władz Polskiego Radia i TVP, a także przekazania 10 tys. zł na rzecz Fundacji Lekarze Lekarzom. Do przeprosin jednak nie doszło i sprawa trafiła na drogę sądową. 

W maju 2020 r., po 35 latach pracy, Niedźwiecki odszedł z PR III po tym, jak oskarżono go o zmanipulowanie wyników "Listy Przebojów Trójki", w której pierwsze miejsce zajęła piosenka Kazika Staszewskiego. Władze stacji twierdzą, że w rzeczywistości piosenka "Twój ból jest lepszy niż mój" powinna się znaleźć na miejscu czwartym. Zarzucały też dziennikarzowi złamanie regulaminu, mimo że - jak później zapowiedziano - będzie on dopiero tworzony.