Polska

Daniel Obajtek przegrał z „Gazetą Wyborczą" w sądzie. Postanowienie jest prawomocne

Daniel Obajtek przegrał z „Gazetą Wyborczą
Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił żądania Daniela Obajtka, który domagał się zakazu pisania przez „Gazetę Wyborczą” o jego apartamencie. Postanowienie jest prawomocne.

„Gazeta Wyborcza” w opublikowanym w marcu artykule informowała o kupionym przez Daniela Obajtka w 2018 roku apartamencie, na który uzyskał on bardzo duży rabat.

Daniel Obajtek domagał się w sądzie zakazu pisania na ten temat oraz „umieszczenia przy jednym z artykułów informacji, że jest on przedmiotem sporu sądowego”.

Sąd II instancji uwzględnił zażalenie wydawcy „Wyborczej”

W piątek „Gazeta Wyborcza” poinformowała, że Sąd Okręgowy w Warszawie w postanowieniu z 8 czerwca w całości oddalił żądania prezesa Orlenu Daniela Obajtka. Tym samym uwzględnił zażalenie spółki Agora SA, wydawcy „Gazety Wyborczej” i wydał postanowienie o większym zakresie, niż wcześniej sąd I instancji, który w marcu oddalił wniosek adwokata Daniela Obajtka o zakaz publikacji, ale nakazał umieszczenie przy artykule informacji, że jest on przedmiotem sporu prawnego.

Pisemne uzasadnienie postanowienia sadu II instancji nie zostało jeszcze opublikowane. Wydane postanowienie jest prawomocne.

„Gazeta Wyborcza” informuje też, że po publikacji artykułu do redakcji przyszło wiele pozwów sądowych i wezwań do sprostowań, których autorem był reprezentujący Obajtka mec. Maciej Zaborowski.